آیا بیمه تامین اجتماعی برای ارسال لیست بیمه و پرداخت به کسب و کارها فرصت نمی دهد؟
به گزارش روزجدید،مهلت ارسال لیست بیمه و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی مشخص شد
آنچه دیگران میخوانند
سازمان تامین اجتماعی مهلت ارسال لیست بیمه و پرداخت حق بیمه را تا پایان خردادماه تعیین کرده است.
فرارو؛ این موضوع در حالی مطرح شده که بسیاری کارفرمایان بهدلیل فشارهای اقتصادی و مشکلات زیرساختی، نگرانیهایی درباره امکان ارسال به موقع لیست و پرداخت حق بیمه دارند.
سازمان تامین اجتماعی همچنین اعلام کرده سامانههای اصلی ارسال لیست بیمه بدون مشکل و بهصورت مستمر فعال هستند. نرمافزار بیمه و سامانه غیرحضوری به کارفرمایان اجازه ارسال لیست کارکنان را بدون نگرانی از اختلالات فراهم کرده است. بدین ترتیب، پشتیبانی ۲۴ ساعته نیز برای پاسخ به مشکلات احتمالی مراجعان در نظر گرفته شده است؛ بنابراین، در صورت مواجهه کارفرمایان با مشکلات پرداخت اینترنتی، میتوانند حضوری به شعب مراجعه یا حق بیمه را به وسیله چک پرداخت کنند تا روند بیمهپردازی دچار اختلال نشود.
از سوی دیگر، بسیاری کسبوکارهای کوچک و متوسط برای پیشگیری از جریمه، خواستار تمدید مهلت چند روزه برای پرداخت حق بیمه شدهاند. دلیل این درخواست نیز محدودیت نقدینگی عنوان شده است. با این حال، سازمان تامین اجتماعی به دلیل تعهد به بازنشستگان و بیمهشدگان، توان چشمپوشی از پرداخت به موقع را ندارد و بدون حمایت دولت، امکان تمدیدمهلت وجود نخواهد داشت.
با این حال، تمهیدات لازم برای تسهیل ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اندیشیده شده و شعب سراسر کشور آماده خدمترسانی حضوری هستند. همچنین، ارائه خدمات درمانی به بیمهشدگان با وجود مشکلات فنی مقطعی ادامه دارد.